vrijdag 26 juni 2009

Resultaten

Vanaf donderdag zijn we voornamelijk bezig geweest om het programma 'werkend' te krijgen, daarbij mogelijke problemen omzeilend. Derhalve is ons huidige programma een beetje hackend aan de praat gekregen. Wat in ieder geval wel werkt: het selecteren van woorden op bepaalde rijen en/of kollommen. Deze kunnen ook terug gegeven worden aan de highpath, waarmee woorden kunnen worden gelegd. Het grootste probleem wat er is is dat de gevonden bordconfiguraties niet goed doorgegeven kunnen worden zodat ze vergeleken kunnen worden met andere configuraties. Daarom geeft het programma over het algemeen alleen voor rijen of alleen voor kolommen het beste woord terug, en dan altijd het kolom/rij die het laatst een letter heeft.

Vervolgonderzoek dat we kunnen aanraden:
- Verbeter het algoritme om woorden te plaatsen (op dit moment zijn we er achter gekomen dat alleen vanuit de laatste letter een woord wordt neergelegd).
- Zorg dat het checken in rows en columns van te voren bepaald wordt. Beide bestaan en werken, maar zodra ze tegelijk worden gebruikt gaat er informatie verloren(meer objectgeorienteerd programmeren dan nu gedaan is, is raadzaam).
- Integreer het spel met een mooie interface en meer gebruiksvriendelijkheid.

Dit waren allemaal punten die we hadden willen doen, maar het project bleek groter dan van te voren werd gedacht.

Wat we vooral geleerd hebben is hoe een dergelijk project het beste vanaf het begin ontworpen kan worden, en hoe we taken beter op moeten splitsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten